Page 39 - Ordu Çalıkuşu (Eylül 2024)
P. 39
Çocuğunuza
“Bunda Üzülecek Ne Var”
yerine Bunları Söyleyin
Çocuklarınızın duygularını görmezden gelmek yerine, çocuğunuzun hissettiği duyguları anlamaya çalış-
mak, kabul etmek, destek vermek, yanlarında olup onları sevdiğinizi hissettirmek çocuklarınızla aranızdaki
bağı güçlendirecek ve onların daha özgüvenli çocuklar olmalarını sağlayacaktır.
1 HİSSETTİĞİ DUYGULARI 5 ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
ANLAMAYA ÇALIŞIN
SUNUN
Çocukların duygularını görmezden Örneğin: “Bu durumu nasıl daha iyi
gelmek yerine, çocuğunuzun hissettiği duyguları hale getirebiliriz, ne düşünüyorsun?” “Birlikte bir
anlamaya çalışmak, kabul etmek, destek vermek, plan yapalım mı? Belki böyle daha iyi hissedersin. “
yanlarında olup onları sevdiğinizi hissettirmek ço-
cuklarımızla aranızdaki bağı güçlendirecek ve onla-
rın daha özgüvenli çocuklar olmalarını sağlayacaktır.
2 DUYGULARINI İSİMLENDİRİN 6 ALTERNATİF DÜŞÜNCELER SUNUN
Örneğin: “Bu olaydan ne öğrenebili-
Örneğin: “Bu durum seni hayal kırıklı-
ğına uğrattı, değil mi?” “’Galiba bu olay riz?” “Başka bir açıdan bakarsak, belki
seni biraz korkuttu. “ “Beklentini karşı- farklı hissedebiliriz. “ “İstersen bir de
lamadığı için üzülmüşsün” bu açıdan değerlendirelim.”
3 DUYGULARINI KABUL EDİN 7 FİZİKSEL DESTEK SAĞLAYIN
Örneğin: “Yanıma gelmek ister mi-
Örneğin: “Üzüldüğünü anlıyorum, ba-
zen böyle şeyler can sıkıcı olabilir.” “Bu sin?” “Bak ben yanındayım gel hadi
konuda hayal kırıklığı yaşaman nor- sımsıkı sarılalım.” “Yanında olmak için
mal.” “Ona kızgın olabilirsin” buradayım.”
4 DESTEK VERİN 8 DUYGULARINI İFADE ETMESİNE
TEŞVİK EDİN
Örneğin: “Yanındayım, birlikte bir çö-
züm bulabiliriz.” “Her zaman konuşa- Örneğin: “Hislerini çizimle anlatmak
biliriz, seni dinliyorum.” “Bak ben ya- ister misin?” “ Şuan resim yapsan ne-
nındayım neler yapabiliriz beraber bakalım mı?” ler çizerdin” “Bir şeyler yazmak seni rahatlatır mı?
Deneyelim mi ?” “Şuan hangi şarkıyı dinlemek is-
terdin hadi birlikte şarkı söyleyelim mi ?”
ordu.meb.gov.tr 39