Page 54 - Ordu Çalıkuşu (Mayıs 2022)
P. 54

DÜŞÜNEN



            MAKİNELER



            VE EĞİTİM




            Şamil Türkkan
            Akkuş İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Özel Büro









                    20.  yüzyılda  “Makineler  düşünebi-              tedir.  Eminiz  ki;  bir  gün  ebeveyn-öğrenci
            lir mi?” sorusundan yola çıkılarak bir fikir              ilişkisini  analiz  ederek  ebeveynlerin  olum-

            olarak ortaya çıkan yapay zeka, bilgisayar                suz tutumları karşısında onları uyaran yapay
            işlemcileri ve grafik kartlarının çekirdek sa-            zeka  destekli  koç  kameralar,  özel  gereksi-
            yılarının artmasıyla 21. yüzyılın en önemli               nimli öğrencilerin ellerinden tutarak temel
            kavramlarından biri haline gelmiştir. İnsan               becerileri kazandıran robotlar veya sonsuz
            beyni  referans  alınarak  geliştirilen  derin            öğrenme kapasitesine sahip ve literatür ta-
            öğrenme  algoritmaları  da  artan  çekirdek               rayabilen  öğretmen  robotlar  evlerimizde
            sayılarına paralel bir şekilde yapay zekayı               yer alarak eğitim sürecinin farklılaştırılma-
            manşet haline getirmiştir.                                sına katkı sağlayacaktır. Ve yine eminiz ki;
                                                                      öğrencilerin yüz verilerinden yola çıkarak o

                    Evrensel  yazılım  perspektiftine  ba-            günki duygusal hallerini analiz eden yapay
            kıldığında,  yapay  zekanın  giderek  önem                zeka destekli kameralar, çıkan olumsuz so-
            kaybetmeyeceği  hatta  21.  yüzyılın  tema-               nuçları rehber öğretmenlere ileterek eğiti-
            sı  olacağı  aşikardır.  Günümüzde  özellikle             min okul kısmında yerini alacaktır.
            askeri teknolojilerde, sağlık ve veri analizi
            sektörlerinde ön planda olan yapay zeka-                         Tüm  bunlardan  yola  çıkılarak  yapay
            nın diğer alanlarda da kendini belirgin bir               zekanın bazen öğretmen, bazen ebeveyn ve
            şekilde hissettireceği tahmin edilmesi zor                bazen de çocuğun başını okşayabilecek bir
            olmayan bir gerçektir. Bu alanlardan biri de              el olabileceği sonucuna ulaşılabilmektedir.
            evrenin şekillenmesinde en önemli yerler-                 Teknoloji geçmiş zamanın her dilimini şe-
            den birini tutan eğitim sektörü olacaktır.                killendiren  ve  gelecekte  de  şekillendirme-

                                                                      ye devam edecek olan, evrensel geçerliliğe
                    Aile ile başlayan, öğretmenle devam               sahip önemli bir unsurdur. Teknolojiye ayak
            eden ve öğrenciyle sonuçlanan eğitim sü-                  uydurmak, muasır medeniyetlerden geride
            recini farklılaştırabilmek, eğitimin niteliğini           kalmamak adına önemli bir fiil haline gel-
            artırmak açısından önemli bir ihtiyaç hali-               miştir. Bugünün teknolojisi de bizlere yapay
            ne gelmektedir. Tam da bu noktada yapay                   zekaya gerekli önemi vermezsek gelecekte
            zeka, bizlere pozitif bir gelecek vadetmek-               yer alamayacağımızı göstermektedir.

                54        #eğitimkentiORDU
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59