Page 30 - Mayis2024
P. 30
EĞITIM KENTI ORDU’MUZDA
SCIENTIX STEM EĞITIMI
ÇALIŞTAYI YAPILDI
Scientix Projesi, STEM (Fen, Teknoloji, Mühen- becerilerini geliştiren, grup çalışmaları yapabilen matema-
dislik, Matematik) eğitimini Scientix portalı aracılığıyla yay- tik, mühendislik, fen ve teknolojiyi kullanarak çevrelerinde
gınlaştırmayı amaçlayan bir proje olan STEM eğitimi, okul- gözlemledikleri gerçek dünya problemlerini ve sorunlarını
larımızda sorgulama, araştırma, üretme ve buluş yapma çözen öğrenciler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Çalıştayda
becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenci merkezli eğitimi dört gün boyunca Scientix Projesi ve Scientix Portalı Tanı-
yaygınlaştırmaktadır. STEM eğitimi sayesinde öğrencileri- tımı, STEM Eğitimi Projelerinin Tasarlanması Atölye Çalış-
miz fen, teknoloji, mühendislik, matematik derslerinde öğ- maları, Scientix Portalından STEM Eğitimi Proje Örnekleri,
rendikleri bilgilerini bir arada kullanarak problem çözme, STEM Projesi Hazırlama Basamakları, STEM Eğitimi Pro-
buluş yapabilme ve ürün geliştirme gibi öz yeterliklerini jelerinin Prototiplerinin Hazırlanması Atölye Çalışmaları,
geliştirmektedir. STEM Projeleri ve Prototipleri Sunulması ve Değerlendiril-
Bu kapsamda 15-18 Nisan 2024 tarihleri arasın- mesi çalışmaları yapılmıştır.
da Atatürk Kültür Merkezi’nde dört gün boyunca devam
eden Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı’nda 110 öğretmeni- 18 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilen çalıştayın
miz, öğrencilerimizi gerçek dünya problemlerini çözmeye kapanış programı, çalıştaya katılan eğitimcilere Müdürlü-
yönlendirmek üzere STEM projeleri geliştirdiler. Scientix ğümüz adına hediyelerin takdim edilmesi ve öğretmenlere
Projesi ile sadece soru çözen öğrenciler değil, 21. yüzyıl katılım belgelerinin verilmesi ile tamamlandı.
Çalıştayın açılış programında konuşma yapan İl
Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Mehmet Fatih Vargeloğlu,
“Teknoloji, yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Bütün dün-
yada teknolojinin gelişmesi ile birlikte eğitim alanındaki
çalışma koşulları da değişmekte ve gelişmektedir. Genç-
lerimizin 21. yüzyıl becerilerine sahip, dünyayı algılayan,
anlamlandıran, gelecek yüzyılı belirleyecek niteliğe kavuş-
ması için disiplinler arası yaklaşımı benimsiyoruz. İnova-
tif düşünce yapısıyla ortaya yeni bir ürün çıkartılmasının
önemli olduğunu düşünüyoruz. TÜBİTAK ve Erasmus ça-
lışmalarımızda olduğu gibi STEM yaklaşımıyla da öğrenci-
lerimizin etkili iletişim yönünü kuvvetlendirerek teknolojik
anlamda gerekli olan nitelikleri hayata geçirilebilmesini
sağlamaktayız. Bu vesileyle Scientix Projesi STEM Eğiti-
mi Çalıştayı’na katılan Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Tek-
nolojileri Genel Müdürlüğü yetkililerimize, Müdürlüğümüz
Ar-Ge Biriminde görev yapan öğretmenlerimize, meslek-
taşlarıma ve çalıştay süresince emeği geçen herkese te-
şekkür ediyor, başarılar diliyorum.” dedi.
30 #e ğ i t im k e n t iO RD U
30
#eğitimkentiORDU