Page 58 - Ordu Çalıkuşu (Ocak 2023)
P. 58
PERŞEMBE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ
Bireylerin örgün eğitim sonrasındaki yaşantısı ve örgün eğitim-
den yararlanamayan bireylerin çağımızın gerektirdiği bilgi ve beceri-
yi edinebilmesi, örgün eğitim sonrası eğitimle olanaklıdır. Bu nedenle
halk eğitiminin eğitim sistemi içerisindeki önemi artmıştır. Halk eğiti-
mi, “yetişkin eğitimi”, “yaygın eğitim”, “toplum eğitimi” gibi adlarla da
gerçekleştirilen, yetişkinlere ve okul dışındakilere yönelmiş düzenli ve
örgütlü bir eğitim çabası olarak ifade edilmektedir.
Çağımızda bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler, toplumun eko-
nomik, kültürel, siyasal ve toplumsal yapısında değişmelere neden
olmaktadır. Bireylerin bu değişmelere uyum sağlaması, değişmenin
gerektirdiği bilgi, beceri ve değerleri kazanmasını zorunlu kılmaktadır.
Türk eğitim sisteminin, sanayi ve hizmetler sektörünün ihtiyaç duydu-
ğu yüksek nitelikli insan gücünü yetiştirerek uluslararası rekabet gü-
cünü arttırma, ekonomik kalkınmayı destekleme ve hızlandırma göre-
vini daha etkin ve verimli bir şekilde yerine getirmesi beklenmektedir.
Bunun yanı sıra insanların bireysel gelişimlerine ilişkin beklentilerini
de karşılamak durumundadır. Günümüzde yaşanan gelişmeler eğiti-
mi olağanüstü önemli ve değerli duruma getirmekte ve yeni görevler
yüklemektedir.
Bireyin örgün eğitim sonrasındaki
yaşantısında ve örgün eğitimden yararla-
namayan bireylerin bu değişikliklerin ge-
rektirdiği bilgi ve beceriyi edinebilmesi,
örgün eğitim sonrası eğitimle olanaklıdır.
Bu nedenle halk eğitiminin eğitim sistemi
içerisindeki önemi artmıştır. Halk eğitimi
etkinlikleri başlangıçta gönüllü kuruluşlar
aracılığı ile yürütülürken, günümüzde dev-
let desteği ön plana çıkmıştır. Bu desteğin
yeterli olmamasına karşın, halk eğitimi ar-
tık toplumun büyük bölümüne hizmet ver-
mektedir.
58 #eğitimkentiORDU