Page 36 - Ocak2024
P. 36

CUMHURIYETIN 100. YILINDA
                    FATSA KODLUYOR



                    Eğitimde  robotik  kodlama,  öğrencilere  te-
             mel  programlama  becerilerini  kazandırmak  ve  bu
             becerileri uygulamalı olarak kullanmalarını sağlamak
             amacıyla gerçek veya sanal robotlar aracılığıyla ya-
             pılan bir öğrenme sürecidir. Robotik kodlama, STEM
             alanında önemli bir bileşen olup öğrencilere problem
             çözme, mantıksal düşünme ve takım çalışması gibi
             beceriler kazandırmaktadır.
                    Fatsa  Kodluyor  Projesi’nin  ilki,  2019  yılında
             Fatsa  Robotik  ve  Kodlama  Festivali  adıyla,  ikincisi
             2021  yılında  “Akif’in  İzinde  Robot  Yarışması”  adıy-
             la ve bu sene Cumhuriyetimizin 100. Yılı etkinlikleri
             kapsamında üçüncüsü “Millî Mücadele Temalı Robot
             Yarışmaları”  adıyla  düzenlenmiştir.  “Millî  Mücadele
             Temalı Robot Yarışmaları”na 6 farklı ilçeden toplam
             60 takım katılmıştır.
                    60  takımın  kıyasıya  mücadele  ettiği  robo-
             tik  kodlama  yarışmaları  ile  öğrencilerimiz  karmaşık
             problemleri çözme ve mantıksal düşünme yetenek-
             lerini geliştirmektedir. Genellikle gruplar halinde ya-
             pılan projelerde işbirliği ve takım çalışması becerile-
             ri  kazanan  öğrencilerimizin,  teknolojiye  olan  ilgileri
             artmakta ve öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri
             gelişmektedir. Bir ürün ortaya çıkarma ve başarma
             duygusunu  yakalayan  öğrencilerimiz,  öğrenmeye
             karşı olumlu tutum sergilemekte ve bu durum,  ders
             başarılarına da olumlu yansımaktadır.
                    Yarışmaya ilimiz genelinden katılım sağlayan
             tüm  takımlarımıza  ve  yarışmanın  düzenlenmesinde
             emeği  geçen  herkese  teşekkür  eder,  başarılarının
             devamını dileriz.


             36      #eğitimkentiORDU
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41