Page 36 - Ocak2024
P. 36
CUMHURIYETIN 100. YILINDA
FATSA KODLUYOR
Eğitimde robotik kodlama, öğrencilere te-
mel programlama becerilerini kazandırmak ve bu
becerileri uygulamalı olarak kullanmalarını sağlamak
amacıyla gerçek veya sanal robotlar aracılığıyla ya-
pılan bir öğrenme sürecidir. Robotik kodlama, STEM
alanında önemli bir bileşen olup öğrencilere problem
çözme, mantıksal düşünme ve takım çalışması gibi
beceriler kazandırmaktadır.
Fatsa Kodluyor Projesi’nin ilki, 2019 yılında
Fatsa Robotik ve Kodlama Festivali adıyla, ikincisi
2021 yılında “Akif’in İzinde Robot Yarışması” adıy-
la ve bu sene Cumhuriyetimizin 100. Yılı etkinlikleri
kapsamında üçüncüsü “Millî Mücadele Temalı Robot
Yarışmaları” adıyla düzenlenmiştir. “Millî Mücadele
Temalı Robot Yarışmaları”na 6 farklı ilçeden toplam
60 takım katılmıştır.
60 takımın kıyasıya mücadele ettiği robo-
tik kodlama yarışmaları ile öğrencilerimiz karmaşık
problemleri çözme ve mantıksal düşünme yetenek-
lerini geliştirmektedir. Genellikle gruplar halinde ya-
pılan projelerde işbirliği ve takım çalışması becerile-
ri kazanan öğrencilerimizin, teknolojiye olan ilgileri
artmakta ve öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri
gelişmektedir. Bir ürün ortaya çıkarma ve başarma
duygusunu yakalayan öğrencilerimiz, öğrenmeye
karşı olumlu tutum sergilemekte ve bu durum, ders
başarılarına da olumlu yansımaktadır.
Yarışmaya ilimiz genelinden katılım sağlayan
tüm takımlarımıza ve yarışmanın düzenlenmesinde
emeği geçen herkese teşekkür eder, başarılarının
devamını dileriz.
36 #eğitimkentiORDU