Page 48 - Ocak2024
P. 48
Öğrenmeyi Öğrenme
EREN KALYONCU
REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANIŞMA HIZMETLERI BÖLÜM BAŞKANI
ilginin yoğunlaştığı ve bilim ile teknolojinin Öğrencilerin öğrenme tercihleri ve yöntem-
hızlı değişim gösterdiği bu dönemde, birey- leri genellikle kişilik özellikleri ile uyumludur. Örneğin,
lerin bilgiye erişme, ulaşılan bilgileri etkili bir günlük yaşamında yavaş ve düşünerek hareket eden
Bşekilde kullanma ve yeni bilgiler üretebilme- bir öğrencinin, öğrenme sürecinde de aynı tarzı sür-
si, kişilerin başarılı olabilmeleri için gereklidir. düreceği; atılgan, düşünmeden hareket eden bir ki-
Ünlü düşünür Sokrates’e göre öğretmenler, şilik yapısına sahip olan öğrencinin ise öğrenmede ve
öğrencilere sadece bilgi vermek yerine onları düşün- karar verme konusunda belirsiz bir yaklaşım sergi-
meye sevk etmelidir. Öğrencilerin öğrenmede aktif leyeceği öngörülmektedir. Kimi öğrenciler sessiz bir
bir rol oynaması, kendi kendine öğrenme, sorgula- ortamda çalışmayı tercih ederken kimileri ise sesten
ma, düşünme ve araştırma becerilerini geliştirmesi etkilenmez ve hatta müzik eşliğinde çalışmayı tercih
önemlidir. edebilirler. Kimi öğrenciler düzenli bir çalışma ortamı-
nı tercih ederken kimileri düzensiz bir ortamda daha
verimli olabilmektedir. Bazı öğrenciler kendi başları-
na çalışmayı tercih edebilecekleri gibi, arkadaşlarıyla
birlikte çalışmayı veya bir yetişkinin yardımını tercih
eden öğrencilerimiz de vardır. Bazıları duyarak dinle-
meyi tercih ederken, bazı öğrenciler görerek öğren-
meyi tercih edebilir. Öğrencilerin en iyi öğrendikleri
zaman dilimi de farklılık gösterebilir; kimileri sabah
saatlerini tercih ederken kimileri ise geç saatlerde
öğrenmeyi tercih etmektedir. Bu bağlamda, öğret-
menlerin öğrencilerin bireysel tercihlerini anlamaları
ve çeşitli öğretim stratejileri kullanarak farklı tercihleri
desteklemeleri önemlidir.
i
t
im
ğ
48 #eğitimkentiORDU
48
#e
iO
RD
U
t
k
e
n