Page 48 - Ocak2024
P. 48

Öğrenmeyi Öğrenme





                                                                  EREN KALYONCU
                                                REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANIŞMA HIZMETLERI BÖLÜM BAŞKANI







                     ilginin  yoğunlaştığı  ve  bilim  ile  teknolojinin      Öğrencilerin öğrenme tercihleri ve yöntem-
                     hızlı değişim gösterdiği bu dönemde, birey-  leri genellikle kişilik özellikleri ile uyumludur. Örneğin,
                     lerin bilgiye erişme, ulaşılan bilgileri etkili bir   günlük yaşamında yavaş ve düşünerek hareket eden
            Bşekilde kullanma ve yeni bilgiler üretebilme-        bir öğrencinin, öğrenme sürecinde de aynı tarzı sür-
             si, kişilerin başarılı olabilmeleri için gereklidir.   düreceği; atılgan, düşünmeden hareket eden bir ki-
                    Ünlü düşünür Sokrates’e göre öğretmenler,     şilik yapısına sahip olan öğrencinin ise öğrenmede ve
             öğrencilere sadece bilgi vermek yerine onları düşün-  karar verme konusunda belirsiz bir yaklaşım sergi-
             meye  sevk  etmelidir.  Öğrencilerin  öğrenmede  aktif   leyeceği öngörülmektedir. Kimi öğrenciler sessiz bir
             bir rol oynaması, kendi kendine öğrenme, sorgula-    ortamda çalışmayı tercih ederken kimileri ise sesten
             ma,  düşünme  ve  araştırma  becerilerini  geliştirmesi   etkilenmez ve hatta müzik eşliğinde çalışmayı tercih
             önemlidir.                                           edebilirler. Kimi öğrenciler düzenli bir çalışma ortamı-
                                                                  nı tercih ederken kimileri düzensiz bir ortamda daha
                                                                  verimli olabilmektedir. Bazı öğrenciler kendi başları-
                                                                  na çalışmayı tercih edebilecekleri gibi, arkadaşlarıyla
                                                                  birlikte çalışmayı veya bir yetişkinin yardımını tercih
                                                                  eden öğrencilerimiz de vardır. Bazıları duyarak dinle-
                                                                  meyi tercih ederken, bazı öğrenciler görerek öğren-
                                                                  meyi tercih edebilir. Öğrencilerin en iyi öğrendikleri
                                                                  zaman  dilimi  de  farklılık  gösterebilir;  kimileri  sabah
                                                                  saatlerini  tercih  ederken  kimileri  ise  geç  saatlerde
                                                                  öğrenmeyi  tercih  etmektedir.  Bu  bağlamda,  öğret-
                                                                  menlerin öğrencilerin bireysel tercihlerini anlamaları
                                                                  ve çeşitli öğretim stratejileri kullanarak farklı tercihleri
                                                                  desteklemeleri önemlidir.

























                        i
                         t
                          im
                       ğ
             48      #eğitimkentiORDU
             48
                     #e
                                iO
                                  RD
                                     U
                               t
                            k
                             e
                              n
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53