Page 38 - KASIM2024
P. 38
FETEMM
ATÖLYEMIZIN AÇILIŞI GERÇEKLEŞTIRILDI
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte son yıllarda FeTeMM eğitiminin temel amacı, fen bilimleri,
eğitim ortamlarında kullanılan yöntem, teknik ve ma- teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinleri arasında
teryallerde ciddi değişikler meydana gelmiştir. Özellikle ilişki kurarak öğrenmenin bütüncül bir yaklaşım ile ger-
de çeşitli teknolojik araçların eğitim ortamlarında etkin çekleştirilmesini sağlamaktır. Eğitim bilimciler öğrencileri
bir şekilde kullanılmasıyla birlikte öğretmenin ve öğre- fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematikte eğit-
tim ortamlarının işlevi değişmiştir. Öğretmen ve öğretim mek adına 7 standart bağlam içinde ele almaktadır. Bun-
ortamlarının işlevini değiştiren kavramlardan birisi olan lar;
FeTeMM’de fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve mate- 1.Disiplinlerle ilgili içerikleri öğrenme ve uygulama,
matik disiplinlerine ilişkin bilgi, beceri ve uygulamalar tek 2. Disiplinlerle ile ilgili içerikleri birbirine entegre etme,
disiplin altında ve birkaç disiplinin entegrasyonu ile hem 3. Bilgiyi sorgulama ve yorumlama,
okul içi hem de okul dışı öğrenme ortamlarında kazandı- 4. İletişim becerilerini geliştirme,
rılmaktadır. 5. Mantıksal akıl yürütebilme,
Ordu Valiliği, Gürgentepe Kaymakamlığı ve DO- 6. Bir takım olarak işbirliği içinde çalışma,
KAP idaresi tarafından desteklenerek okulumuzda ha- 7. Uygun olarak teknolojiyi uygulama.
yata geçirilen FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve FeTeMM eğitimi ile öğrencinin pasif ve teorik eğitimin
Matematik) Atölyemizin açılışı Ordu Valimiz Sayın Mu- hâkim olduğu öğrenme ortamlarından öğrencinin mer-
ammer EROL, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Mehmet kezde olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği ve teorinin
Fatih Vargeloğlu, Gürgentepe Kaymakamımız Sayın Bu- uygulanmasına olanak bulduğu öğrenme ortamına ge-
ket Yeşilgül, ilçe protokolü, öğrenci ve öğretmenlerimizin çilmiştir. Bu nedenle FeTeMM, eğitim alanında hem öğ-
katılımı ile gerçekleştirilmiştir. renme ortamlarının geliştirilmesi hem de öğretim süreci-
ni etkilediği ve etkileyeceği söylenebilir.
38 #eğitimkentiORDU