Page 42 - KASIM2024
P. 42
&
EBEVEYN ERGEN
ILETIŞIMI
HALİME MACİT
PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ünümüzde çocuk yetiştirmenin zorluklarını hepimiz biliyoruz. Bütün iyi niyetimize rağmen bazen ço-
cuklarımız, beklemediğimiz davranışlar sergiliyorlar. Bu durum karşısında; endişeleniyoruz, şaşırıyo-
ruz, kızıyoruz. Neler olup bittiğini anlamakta zorlanıyoruz. O bizim çocuğumuz. Eğrisiyle, doğrusuyla,
Gbaşarı ve başarısızlığı ile bizim çocuğumuz. Onu her şeyi ile benimsediğimizi hissettirelim. Ama bunu
yaparken, yanlışlarını belirtelim ve düzeltme yoluna gidelim. Çocuğun sağlıklı eğitimi ancak okul ve ailenin ileti-
şimi ile gerçekleşir. Tek başına okul ya da tek başına aile onun eğitiminden istediği sonucu alamaz. Okul başta
olmak üzere her türlü sosyal kuruma sorumluluk düşmekte. Ancak en büyük pay yine aileye düşmektedir.
ERGENIN AILE ILIŞKISI
Ergenlerin bu dönemde ailelerine olan
bağımlılıkları azalır. Hiçbir şey beğenmez, sürek-
li şikayet edecek bir şeyler bulurlar. Eve istedi-
ği zaman girip çıkmak ister. Ailesinin en ufak bir
eleştirisine büyük tepkiler verir. Kendine yönel-
tilen eleştirileri kabul etmez, sürekli eleştirmeyi
sever. Boş vermişlik içindedir. Anne babasının
beğenileriyle alay eder. Anne babasının düşün-
celerini eskimiş bulur. Onlardan öğrenecek hiçbir
şeyi kalmamış sanır. Bu dönemde aileye büyük bir
görev düşer. Aile bu davranışların bir süre sonra
geçeceğini bilmeli ve sabırlı davranmalıdır. Aileyle
fikir bazında çatışma, isyankâr tutum bu dönem-
de artar. Her şey değişiyor, onlar büyüyorlar.
RD
RD
U
U
i
i
t
im
t
ğ
42
42 #eğitimkentiORDU
42
ğ
#e #e
t
n
t
iO
iO
n
k
im
k
e
e