Page 46 - 81 Çalıkuşu Ordu (Kasim2023)
P. 46
Özel Öğrenme Güçlüğü
HAŞIM DEMIRBAŞ
REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANIŞMA HIZMETLERI BÖLÜM BAŞKANI
SABRI SARIDIKEN
REHBER ÖĞRETMEN/PSIKOLOJIK DANIŞMAN
zel öğrenme güçlüğü okul çağlarıyla baş-
layan; okuma, yazılı anlatım ve matematik
problemleriyle kendini gösteren özel eği-
Ötim ve destek eğitim hizmetine ihtiyacı
olan bireyi ifade eder.
Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler normal ya da
normalin üzerinde zekâ seviyesine sahip olmasına
rağmen; bu bireylerde sözlü veya yazılı dili anlama
ya da kullanma, matematiksel işlemleri yapma, ha-
reketleri koordine etme ya da dikkati yöneltme be-
cerilerini olumsuz etkileyen bir yetersizlik olduğu
görülmektedir.
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ
Özel öğrenme güçlüğünün ilk belirtilerinin
okul öncesi dönemde görülebilmesine karşın, so-
runlar, genellikle çocuk ilkokula başlayıp harfler, ra-
kamlar, sembollerle yoğun olarak çalışmaya başladı-
ğında fark edilir.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN
ERKEN BELİRTİLERİ
• Sözcükleri telaffuz etmede ve doğru sözcükleri bul-
mada zorluk çeker.
• Alfabeyi, rakamları, renkleri, şekilleri, haftanın günle-
rini öğrenmekte zorlanır.
• Yönergeleri takip etmede ve kalem, silgi gibi araçları
tutmada güçlük yaşar.
• Ayakkabısının bağcıklarını bağlama, giysisinin düğ-
melerini ilikleme faaliyetlerinde zorlanır.
• Kısa dikkat süresi, kolayca ilginin/dikkatin dağılması
ve zayıf dinleme becerileri diğer belirtileridir.
46 #e ğ i t im k e n t iO RD U
#eğitimkentiORDU
46