Page 46 - 81 Çalıkuşu Ordu (Kasim2023)
P. 46

Özel Öğrenme Güçlüğü





                                                                  HAŞIM DEMIRBAŞ
                                                 REHBERLIK VE PSIKOLOJIK DANIŞMA HIZMETLERI BÖLÜM BAŞKANI
                                                                 SABRI SARIDIKEN
                                                        REHBER ÖĞRETMEN/PSIKOLOJIK DANIŞMAN



                                                                            zel öğrenme güçlüğü okul çağlarıyla baş-
                                                                            layan; okuma, yazılı anlatım ve matematik
                                                                            problemleriyle kendini gösteren özel eği-
                                                                  Ötim  ve  destek  eğitim  hizmetine  ihtiyacı
                                                                   olan bireyi ifade eder.
                                                                   Özel  öğrenme  güçlüğü  olan  bireyler  normal  ya  da
                                                                   normalin  üzerinde  zekâ  seviyesine  sahip  olmasına
                                                                   rağmen; bu bireylerde sözlü veya yazılı dili anlama
                                                                   ya da kullanma, matematiksel işlemleri yapma, ha-
                                                                   reketleri koordine etme ya da dikkati yöneltme be-
                                                                   cerilerini  olumsuz  etkileyen  bir  yetersizlik  olduğu
                                                                   görülmektedir.


                                                                       ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BELİRTİLERİ
                                                                          Özel  öğrenme  güçlüğünün  ilk  belirtilerinin
                                                                   okul  öncesi  dönemde  görülebilmesine  karşın,  so-
                                                                   runlar, genellikle çocuk ilkokula başlayıp harfler, ra-
                                                                   kamlar, sembollerle yoğun olarak çalışmaya başladı-
                                                                   ğında fark edilir.






                                                                            OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE
                                                                         ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN
                                                                               ERKEN BELİRTİLERİ
                                                                •    Sözcükleri telaffuz etmede ve doğru sözcükleri bul-
                                                                mada zorluk çeker.
                                                                •    Alfabeyi, rakamları, renkleri, şekilleri, haftanın günle-
                                                                rini öğrenmekte zorlanır.
                                                                •    Yönergeleri takip etmede ve kalem, silgi gibi araçları
                                                                tutmada güçlük yaşar.
                                                                •   Ayakkabısının bağcıklarını bağlama, giysisinin düğ-
                                                                melerini ilikleme faaliyetlerinde zorlanır.
                                                                •   Kısa dikkat süresi, kolayca ilginin/dikkatin dağılması
                                                                ve zayıf dinleme becerileri diğer belirtileridir.






             46      #e ğ i t im k e n t iO RD U
                     #eğitimkentiORDU
             46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51