Page 49 - 81 Çalıkuşu Ordu (Kasim2023)
P. 49

Rehberliğin İlkeleri nelerdir?
                 Gönüllülük  esastır  zorla  kimseye  rehberlik
          yapılmaz(acil durumlar hariçtir)gizlilik esastır, özerk-
          lik esastır, yaşam boyu bireye sunulur , bireysel fark-
          lılıklara saygı gösterir, rehberliğin merkezinde birey
          vardır ,tüm öğrencilere sunulur, eğitimden ayrılamaz
          bir parçadır, planlı ve programlı yapılır, profesyonel
          insanlar tarafından yapılmalıdır.
                 Okullarda  PDR  hizmetlerinin  başlangıcın-
          dan bu yana bu hizmetlerin nasıl ve hangi içerikte
          verileceği,  psikolojik  danışmanların  rollerinin  neler
          olacağı gibi konularda, bir başka deyişle okul PDR
          hizmetlerinin  nasıl  örgütleneceği  konusunda  çeşitli
          modeller uygulanmıştır. (Erkan, 2004). Bu modeller-
          den Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Prog-
          ramları modelini inceleyecek olursak model temelini
          gelişimsel  rehberlik  yaklaşımından  almıştır,1960’lı
          yıllarda ortaya çıkan bu yaklaşımda bireyin gelişim-
          sel ihtiyaçları ön plandadır ve rehberlik hizmetlerinin
          öğrencilerin  içinde  bulundukları  gelişim  dönemleri-      Bu ilkeler çerçevesinde rehberliğin ilke ve te-
          nin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olması gerektiği   mel değerlerini benimsemiş, bilimsel gelişmeleri ta-
          savunulur. (Akt. Erkan, 2004):                       kip eden eğitimciler ve psikolojik danışmanlar olarak
                                                               hedefimiz; çocuklarımızın bedensel, zihinsel, ruhsal
                                                               ve  duygusal  gelişimlerini  göz  önünde  bulundura-
                                                               rak  çağdaş,  nitelikli,  kendisi  ve  çevresi  ile  barışık,
                                                               toplumsal  yaşam  kurallarını  benimsemiş,  özgüveni
                                                               yüksek, etkili iletişim kurabilen , önüne çıkan fırsat-
                                                               ları sağlıklı bir şekilde değerlendirebilen, sorumluluk
                                                               sahibi, değişime açık ve kendisini gerçekleştiren bi-
                                                               reyler yetiştirilmesine destek olmaktır.
                                                                       Değişim ve gelişimin kaçınılmaz olduğu gü-
                                                               nümüzde biz de kurum olarak kendimizi geliştirmek,
                                                               eğitim öğretim alanında yeni stratejiler ortaya koya-
                 Okulda  ki  PDR  hizmetleri  sadece  problem   rak  verimi artırmak, ortaya çıkan sorunlara en kısa
          yaşayan öğrencilere değil, tüm öğrencilere yönelik-  sürede çözümler bulmak için eğitim kenti Ordu’muz-
          tir organize edilmiş ve planlı bir müfredatı gerektirir.   da  Ünye  ,Fatsa  ve  Altınordu  Rehberlik  Araştırma
          Bu müfredat, okulu ve çevresini tanıma, kendini ve   Merkezleri ve okullarımızdaki alnında uzman psiko-
          başkalarını tanıma, tutumları ve davranışları anlama,   lojik danışmanlarımız/rehber öğretmenlerimizle tüm
          karar verme ve problem çözme, kişiler arası ilişki ve   öğrencilerimiz ve velilerimize destek olmaya devam
          iletişim  becerileri,  okul  başarısı  becerileri,  mesleki   ediyoruz.
          farkındalık,  eğitimsel planlama ve toplumsal katılımı
          vb. kapsamaktadır.
                 Müfredatta İhtiyaç ve imkânlara göre deği-
          şik düzenlemeler yapılabilir.Okuldaki PDR programı
          akademik  programlarla  bağlantılı  ve  etkileşim  hâ-
          lindedir.  Öğrencilerin  kişisel  gelişimleri  ve  bireysel
          potansiyelleri  üzerinde  odaklaşmıştır.  PDR  prog-
          ramıyla  gerçekleştirilen  amaçlar  dışında  psikolojik
          danışmanların  bireysel  olarak  ilgilenmeleri  gereken
          problemli  öğrenciler  de  söz  konusudur.  Psikolo-
          jik danışmanların kendi yetki ve sorumluluk sınırları
          içindeki vakalara müdahale edebilecek bilgi ve be-
          cerilerle  donanımlı  olması  gerekir.  PDR  programın-
          dan beklenen verimin alınabilmesi için okuldaki tüm
          personelin katılımı ve iş birliği gerekir.





                                                                                       ordu.meb.gov.tr       49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54