Page 27 - KASIM2024
P. 27
Projenin Uygulama Aşamaları
Proje, çeşitli etkinlikler atölye çalışmaları ve yarışmalarla desteklendi. Öğrenciler, Türk di-
linin zenginliğinin farkına vararak dilin tarihsel arka planını da öğrenmiş oldular. Çeşitli atölyelerde
Türk edebiyatının önemli yazarlarının eserleri okundu ve üzerine inceleme-değerlendirme çalış-
maları gerçekleştirildi. Ayrıca, yerel halk hikâyeleri, masallar, destanlar, efsaneler üzerinden de
dilimizin başka boyutlarını keşfederek kendi yorumlarıyla bu eserlere günümüz perspektifinden
bakma fırsatı yakaladılar. Yapılan tüm etkinlikler öğrencilerin dil ile kurdukları bağın güçlenmesine
aracı oldu.
Sonuç ve Gelecek Perspektifi
“Dilimizin Zenginlikleri Projesi”, tüm kademelerde eğitim gören öğrencilerimizin dil bilin-
cinin gelişimine önemli katkılar sağladı. Bu bağlamda ilimiz genelinde düzenlemiş olduğumuz 6
farklı yarışmamıza 313 okulumuzdan 516 öğrencimiz eserleriyle katılım sağladı. Yarışmalarımıza
gönderilen eserlerle ve eser sahibi öğrencilerin katılımlarıyla düzenlediğimiz sergilerimizde farklı
ilçelerden öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz bir araya gelerek Türk edebiyat dünyası ve dilimiz
üzerine fikir alışverişinde bulunma fırsatı yakaladılar.
Bu proje, sadece Türkçemizin zenginliklerini keşfetmekle kalmayıp aynı zamanda öğren-
cilerin kültürel kimliklerini pekiştirmelerine yardımcı oldu. Yakın gelecekte “Dilimizin Zenginlikleri
Projesi” ile beraber dilin önemine vurgu yapan projelerin daha da yaygınlaştırılması ve dil bilinci
eğitiminin güçlendirilmesi, toplumsal kültürel değerlerin korunması açısından büyük öneme sa-
hiptir.
Türkçenin gücünü ve güzelliğini gelecek nesillere aktarmak, hepimizin ortak sorumlulu-
ğudur. Bu sorumluluğun bilinciyle, kelimelerimizin ardında saklı olan tarihi, kültürü ve duyguları
titizlikle korumalı, her nesle bu dili sevgiyle, özenle ve tutkuyla öğretmeliyiz. Zira her bir sözcük,
geçmişin izlerini taşırken aynı zamanda geleceğin kapılarını aralayan bir anahtar niteliğindedir.
27