Page 49 - Ocak2025
P. 49

Facial Action Coding System

                                                          (FACS)

                                                          Paul Ekman ve Wallace V. Friesen tarafından geliştirilen
                                                          ve yüz ifadelerinin analiz edilip sınıflandırılmasını sağ-
                                                          layan araçtır. FACS, yüz kaslarının hareketlerini belirle-
                                                          mek ve bu hareketlerin duygusal ifadelerle olan ilişkisini
                                                          anlamak için kullanılan bilimsel bir sistemdir.












                BEDEN DİLİ VE MİKRO İFADELERİN EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ


                 Beden dili ve mikro ifadeler konusundaki be-         Eğitimde, mikro ifadelerin algılanması ve yo-
          ceri, öğretim sürecinde ve geri bildirim mekanizma-  rumlanması,  öğretmenlerin  öğrencilerin  duygusal
          sının güçlenmesinde de önem arz etmektedir. Eğitim   durumları hakkında daha derin bir farkındalık kazan-
          ortamlarında öğretmenlerin beden dilini etkili bir şe-  masına yardımcı olacaktır. Bu hassasiyet, öğretme-
          kilde  kullanması,  öğrencilerin  dikkatini  toplamasına   nin  sadece  bilgi  aktaran  bir  figür  olmaktan  çıkarak
          ve öğrenme motivasyonunun artmasına katkı sağlar.    öğrencilerinin  duygusal  ve  bilişsel  ihtiyaçlarını  des-
          Örneğin, bir öğretmenin sınıfta göz teması kurması,   tekleyen bir rehber rolüne bürünmesini sağlar.
          öğrencilerde ilgi ve saygı hissini pekiştirirken, sık sık      Beden  dili  ve  mikro  ifadeler,  eğitimde  etkili
          başını  sallaması  ya  da  olumlu  jestlerde  bulunması,   iletişim  kurmanın  ve  derinlemesine  empati  geliştir-
          öğrencilerin kendilerini anlaşılmış ve değerli hisset-  menin  güçlü  araçlarıdır.  Bu  araçlar  öğretmenlerin,
          melerine yol açar.                                   öğrencilerin  bireysel  ihtiyaçlarını  anlamaları  ve  bi-
                 Öğretmenlerin  beden  dili  aracılığıyla  verdiği   reysel  farklılıklarına  duyarlılık  göstermelerine  katkı
          mesajlar, dersin atmosferini şekillendirir. Dik bir du-  sağlarken  onların  özgüven  kazanmalarına  ve  ken-
          ruş, otoriteyi ve güveni temsil ederken, aşırı kapalı bir   dilerini daha değerli hissettikleri bir öğrenme ortamı
          vücut dili, öğrencilerde kaygı ve rahatsızlık oluştura-  inşa etmelerine de yardımcı olacaktır.Beden dilinin ve
          bilir. Dolayısıyla, öğretmenlerin bu öğeleri bilinçli bir   mikro  ifadelerin,  eğitim  fakülteleri  müfredatında  ve
          şekilde  kullanması,  sınıf  içinde  daha  verimli  iletişim   öğretmenlerin mesleki gelişim programlarında daha
          kurulmasına olanak tanır.                            kapsamlı bir şekilde ele alınması, öğretmenlerin pro-
                                                               fesyonel  yetkinliklerini  artırırken  eğitim  süreçlerinin
                                                               insan merkezli bir yaklaşımla yeniden şekillenmesine
                                                               de öncülük edecektir.

























                                                                                       ordu.meb.gov.tr       49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54